VIDEO: Ramona Jurubiță, KPMG, lider pentru trei generații: putem să învățăm unii de la alții

Cu o medie de vârstă de 27 de ani, KPMG România adună sub aceleași valori și principii angajați din cel puțin trei generații. Ramona Jurubiță, Country Managing Partner a vorbit la TP Insights despre trendurile în leadership și valorificarea calităților fiecărei generații.

Care este cheia în a fi un lider pentru trei generații? În primul rând devenind foarte bun în meseria pe care o ai și astfel reușind să câștigi respectul celor cu care lucrezi. “În momentul în care ești foarte bun în meseria pe care o ai, deja 80% din această provocare este rezolvată. Apoi, restul lucrurilor țin de adaptare, de înțelegerea contextului, de înțelegerea persoanei din fața ta”, spune Ramona Jurubiță.

De peste cinci ani, de când a preluat conducerea companiei de consultanță, aceasta a fost permanent preocupată de cum poate reduce distanțele dintre generații. Cheia a fost găsirea unor soluții altfel, în care fiecare generație să se facă auzită, înțeleasă, să fie parte din decizii.

“M-am preocupat de cum anume putem să facem generațiile tinere parte din procesul decizional. Am citit despre conceptul acesta de Millennials Board, așa cum era denumit acum cinci ani, acum l-am rebranduit în Next Gen Board. Am creat un board care este o interfață, o oglindă la Boardul Executiv, format din generația next gen. Ne întâlnim înainte de Boardul Executiv, avem o agendă și practic dezbatem deciziile pe care ar urma să le luăm în Boardul Executiv… Este foarte important să-i faci parte din procesul decizional, dar este foarte important în același timp să setezi și anumite limite. Până aici putem să ne întindem. Sunt lucruri care se pot dezbate, sunt lucruri care nu se pot dezbate“.

Cum va arată viitorul în consultanță? Nu poți să gestionezi businessul de acum și businessul de mâine fără să înțelegi tehnologia și fără să înțelegi cum anume îți influențează propria afacere, cum influențează afacerea clienților, spune Ramona Jurubiță. „Când vine vorba despre tehnologie, trebuie în primul rând să înțeleg ce este, ce înseamnă, cum ajută în ceea ce fac, în afacerea pe care o am în consultanță. Care sunt efectele pe care le generez în companie atunci când implementez diverse tehnologii și cum anume se reconciliază cu valorile pe care le are compania? Și a treia perspectivă pe care o am atunci când mă raportez la tehnologie se referă la riscuri. Care sunt riscurile pe care le am din utilizarea acestor tehnologii?”, explică aceasta.

Un alt trend vine chiar din felul în care generațiile diferite vor învăța unele de la altele. “Și eu mai cred că putem să învățăm unii de la alții, pentru că noile generații sunt mult mai abile, mult mai rapid învață, sunt mult mai agile în ceea ce privește folosirea tehnologiei. Pe de altă parte, noile generații au nevoie de experiență, au nevoie de mentori și asta este ceea ce avem în organizație”.

Mihaela Dincă

Mihaela Dincă

Jurnalist și om de comunicare, pasionată de dezvoltarea oamenilor și organizațiilor. Director editorial ThirdPlace.ro și fondator al agenției de comunicare More Magic Communication.

Alte recomandări