VIDEO: Florentina Păncescu, UCB Pharma: Liderii devin mai umani și autentici. În viitor avem nevoie de minți conectate

Florentina Păncescu a ajuns un lider într-o industrie provocatoare pentru că i s-a dat șansa să greșească și impune zi de zi în organizația pe care o conduce același model de cultură: de feedback, experimentare și în care oamenii se simt văzuți.

“Sunt un om normal care a experimentat multe lucruri și a avut ocazia să învețe din greșeli”, spune Florentina Păncescu, director general al UCB Pharma România, care descrie modelul ei de leadership bazat pe învățare continuă și pe împingerea limitelor dincolo de situațiile de confort, tocmai pentru a învăța noi lucruri.

Profilul de lider al prezentului înseamnă în primul rând autenticitate și concentrare pe factorul uman. “Eu cred că se produce o schimbare. În trecut, și eu atunci când mi-am ales niște lideri pe care îi admiram în corporația în care lucrez, aveam impresia că sunt niște oameni perfecți, care reușesc absolut totul în viață. E o falsă impresie: cu toții suntem oameni și avem un bagaj cu noi. Și de fapt, în spatele acelei carapace de lider puternic, cu strategii clare, directive, stă un om care are problemele lui, provocările lui. Acum mi se pare că în sfârșit trecem la un soi de umanism, se vorbește de a fi autentic ca lider”, spune Florentina Păncescu. Este o linie foarte fină – sunt momente în care oamenii au nevoie să te vadă puternic ca lider, de exemplu în situații de criză, dar de cele mai multe ori oamenii apreciază autenticitatea, apreciază un lider care este om, au încredere să se deschidă și să învețe din greșeli.

Faptul că au oportunitatea să învețe din greșeli, să primească constant feedback, dar și că sunt văzuți sunt principalele lucruri pe care angajații le apreciază la cultura UCB Pharma. “Oamenii când vin la noi, spun așa: în compania în care lucram eram o statistică, iar la voi sunt un om”.

Cum arată viitorul în industria farmaceutică? „Vine inteligența artificială care va prelua foarte multe sarcini? Ce fel de sarcini va prelua? Foarte multe dintre cele repetitive”. Abordarea Florentinei Păncescu este simplă: dacă le explici oamenilor și îi faci să vadă avantajele, să le arăți unde este valoarea lor, atunci vor îmbrățișa mult mai ușor tehnologia. “În următorii 5 ani inteligența artificială nu are cum să înlocuiască o foarte mare parte din ceea ce facem în industria farmaceutică. Ce putem noi să facem cu inteligența artificială este să grăbim lucrurile, pentru că de la descoperirea unei molecule până când ea ajunge în mâna pacientului, uneori sunt 10-12 ani, e foarte mult, e enorm. Putem să reducem acest timp.”

Alte trenduri esențiale pentru perioada următoare, așa cum le vede Florentina Păncescu sunt menținerea unei flexibilități crescute pentru angajați, învățarea continuă și nevoia de a dobândi abilități noi, de a conecta lucrurile și de a înțelege complexitatea proceselor.

“Vine inteligența artificială și oamenii se așteaptă de la organizație să facă adaptarea necesară și să le dea șansa să învețe cum va deveni munca în viitor. În viitor vom avea nevoie de minți care să conecteze lucrurile. Dacă în trecut aveai funcțiuni separate marketing, medical și fiecare își făcea treaba și totul mergea strună, în ziua de azi nu mai există așa ceva. Trebuie ca toate să fie conectate și fiecare să înțeleagă și ce fac ceilalți”, a mai spus Florentina Păncescu.

Mihaela Dincă

Mihaela Dincă

Jurnalist și om de comunicare, pasionată de dezvoltarea oamenilor și organizațiilor. Director editorial ThirdPlace.ro și fondator al agenției de comunicare More Magic Communication.

Alte recomandări