Iulia Chapuis, Novo Nordisk România: Oamenii trebuie să se simtă parte dintr-o misiune mai mare

Cum arată cultura organizațională a unei companii care s-a dublat în ultimii ani, ca număr de angajați, atât la nivel global, cât și la nivel local? Un mix între cultura daneză și valori foarte puternice și statornice la nivelul echipei de conducere din România.

“Proiectele de impact pe care le face organizația noastră din punct de vedere cultură organizațională? Ce îmi place mie este că vin din partea oamenilor noștri. Apropo de partea aceasta, de a da lor puterea de a schimba lucruri, de a inova, de a ne autodepăși. Noi invităm oamenii de la noi din organizație să participe ca voluntari în proiecte care țin de cultura organizațională”, spune Iulia Chapuis, People & Organization Director, Novo Nordisk România.

Descrie aceste valori ca fiind despre modestie, despre a avea grijă unii de ceilalți.  “Suntem o companie care, pentru a menține această echipă unită, este foarte atentă la tot ce înseamnă diversitate de opinii, idei noi pe care le cuprindem, le îmbrățișăm de fiecare dată și facem echipa să se simtă că e parte dintr-o misiune mai mare, și anume aceea de a aduce o schimbare pozitivă în viața oamenilor”.

Deși echipa din România este destul de omogenă, cu o medie de vârstă de aproximativ 40 de ani, iar diferențele dintre generații nu sunt încă resimțite, Novo Nordisk se pregătește activ pentru schimbările din viitorul apropiat.

“Cred că trebuie să ne pregătim pentru ceea ce înseamnă schimbarea aceasta de generații, pentru că vine foarte puternic. Ceea ce este foarte sigur este că noi a trebuit să facem o schimbare la nivel de organizație în modul în care privim joburile și am făcut un fel de analiză comprehensivă asupra joburilor pe care le avem acum și pe cele pe care trebuie să le avem de acum încolo și am ajuns la a adăuga niște familii de joburi, cum le numim noi în resurse umane noi, pe care Novo Nordisk nu le avea în structura de organizație”.

Printre trendurile de viitor, Iulia Chapuis a vorbit despre și o mai mare diversitate și nevoie de incluziune la nivelul organizațiilor, dar și despre continuare misiunilor de sustenabilitate, în cazul Novo Nordisk de a avea un impact zero, printr-o economie circulară.

Mihaela Dincă

Mihaela Dincă

Jurnalist și om de comunicare, pasionată de dezvoltarea oamenilor și organizațiilor. Director editorial ThirdPlace.ro și fondator al agenției de comunicare More Magic Communication.

Alte recomandări