Am stat de vorbă la studioul nostru mobil de podcast cu o parte din vorbitorii de la evenimentul Employer Branding Voices pentru a afla cu ce provocări a venit anul 2024 și cum se așteaptă să fie 2025. În primul episod al seriei noastre despre trendurile anului 2025 vorbim despre comunicare, cum se vor adapta campaniile de employer branding și cum vor comunica liderii. Iată 5 trenduri mari identificate:
- 2025 va aduce o comunicare mai autentică, în care angajatorii și liderii vor fi nevoiți să își adapteze mesajul, astfel încât să își facă vocea auzită în peisajul din ce în ce mai aglomerat al textelor generate de AI.
- Employer branding prin brandurile liderilor. Liderii vor fi din ce în ce mai prezenți în social media pentru că angajații și viitorii angajați îi caută în social media.
- Mesajele campaniilor trebuie să vină de la oameni, iar companiile vor fi nevoite să asculte mai mult și să se adapteze. Inteligența emoțională și dezvoltarea soft skills vor fi prioritizate în fața hard skills.
- Companiile vor fi nevoite să renunțe la “corporate bla bla” și să ofere claritate: oamenii trebuie să înțeleagă direcția în care merge compania și să se simtă motivați să meargă în acea direcție.
- 2025 va continua prin întărirea comunităților. Companiile pot atinge performanța doar prin oamenii lor, iar nevoia de a primi feedback și recunoaștere se află în toate generațiile.
“Sloganul nostru spune ‘succesul pornește de la oameni’ și anul acesta ne-am concentrat mai mult ca oricând să creăm un context pentru succes, pentru oamenii noștri și am început să comunicăm și mai mult, am avut mai multe întâlniri, am adresat mai multe întrebări astfel încât să vedem care este nevoie colegilor. Planul nostru pentru 2025 este să ne concentrăm cât mai mult pe această abordare de la om la om și să luăm persoana cu toate emoțiile, cu toate situațiile care există în comunicarea noastră de zi cu zi. Tehnologiile sunt importante, am observat că ne salvează foarte mult timp, dar nu ne pot înlocui.” – Irina Butnaru, Head of Corporate Communications & Spokesperson PENNY.
“Generația tânără vrea să se uite la șefii lor cum stau ei în social media. Pentru lideri social media e încă o limbă străină. Cel mai greu pentru un manager este să-și găsească ora aceea pe zi să se ocupe de brandul personal în social media. Ai o presiune pe employer branding, ai retention rate care se duce în cap, ai o generație care își permite să nu muncească, deja nu mai este la opționale partea asta de employer branding prin brandurile personale ale șefilor.
În social media n-ai nicio șansă dacă nu ești autentic. Cei din social media și în general generațiile tinere au un simț, te simt dacă ești autentic sau nu. Liderul 2025 din punct de vedere comunicare: să fie prezent pe canalele sociale, autenticitate care nu e maimuțăreală, să ai buget pentru că reach organic e catastrofă” – Cristi China-Birta, Kooperativa 2.0.
“Infineon a crescut foarte mult și crescând foarte mult am trecut de la o relaționare care putea să fie la nivel personal, la o relaționare în care nu mai putem să ne cunoaștem cu toții. Nu mai încăpem la bere împreună. Și apoi a trebuit să ne obișnuim treptat-treptat că avem nevoie de o comunicare internă, avem nevoie să știm ce se întâmplă, ce urmează să se întâmple, chiar unul dintre concepte este ‘what’s going on’. Discutăm de autenticitate, dar discutăm despre oameni care folosesc din ce în ce mai mult AI în comunicare. Trebuie să păstrăm un echilibru între cantitate și cum transmitem un mesaj pe care oamenii sunt interesați să-l audă.” – Andrei Badea, Head of Communication Infineon.
“În 2024 lucrul pe care l-am văzut este că atunci cînd business-ul trece printr-o perioadă tulbure asta nu înseamnă că trebuie să se taie neapărat de la HR, marketing, de la oameni și de la a ne face cunoscuți. Cred că am văzut o maturizare. Cred că vrând-nevrând s-au întărit comunitățile, canalele mai low-touch sau mai impersonale din perioada pandemiei nu au mai mers la fel de bine. Se prevede a nu fi un an foarte ușor nici 2025, dar cred că putem continua prin întărirea comunităților. Companiile pot atinge performanța doar prin oamenii lor, iar nevoia de a primi feedback și recunoaștere se află în toate generațiile. ” – Bogdan Ioniță, Chief Product Officer Mirro.