Future work trends: Previziuni pentru 2025. Episodul 2: Alina Gheuca, KPMG România

Parcursul de carieră nu mai este liniar, este un mix de competențe, spune Alina Gheuca, HR Senior Manager KPMG România. Pentru 2025 se va pune accent pe ascultare activă, feedback deschis și wellbeing abordat într-o variantă holistică.

“Ce este extraordinar, și acum este un trend, este această nevoie de a-ți vedea cariera nu ca un element linear. Acum totul este transdisciplinar și asta, apropo de adaptabilitate, pune o presiune foarte mare pe modul în care tu îți vezi și relațiile, și învățarea, și dezvoltarea. Ce-mi place foarte mult la trendul actual este vizibilitatea pe care încep să o aibă elementele de tip competențe transversale, capacitatea de a comunica în mod eficient, capacitatea de a fi atent la nevoile celorlalți, nevoia de activa diversitate în activitatea ta”, spune Alina Gheuca.

Ca organizație este important să am această diversitate tocmai venind cu competențe, cunoștințe, nevoi diferite, să putem să creștem împreună și să ajungem să livrăm produse care să fie cu adevărat folositoare clienților noștri, să aibă o relevanță.

Gânduri pentru 2025:

  • Primul gând este ca organizațiile să își asculte angajații, prin a primi feedback de la angajați, dar care să conteze într-un proces și care să creeze până la urmă o schimbare. “Noi avem mai multe forme de consultare de la global people survey-uri clasice până la board-uri de oameni din categoria Next Gen”, spune Alina Gheuca.
  • Al doilea element este zona de wellbeing, acea modalitate holistică de a te uita la wellbeing, de a te uita la om din toate perspectivele lui și a înțelege că în anumite momente ale vieții lui anumite categorii de interese vor prima. De exemplu, ai ajuns în jurul vârstei de 30 ani, categoric te uiți mai mult la o formă de stabilitate financiară. Dacă ești la început de drum ai nevoie de mentoring, ai nevoie de suport. “Programul nostru de wellbeing are șapte piloni, ne uităm la componențe care vin din mai multe arii ale vieții, de la cunoaștere până la spiritualitate”, spune Alina Gheuca.  
  • Al treilea gând: accent pe autenticitate. E important să avem conversații deschise, transparente și până la capăt, astfel încât fiecare om să aibă spațiul în care el combate sau chestionează status quo-ul unei situații, fără să i se întoarcă împotrivă.
Mihaela Dincă

Jurnalist și om de comunicare, pasionată de dezvoltarea oamenilor și organizațiilor. Director editorial ThirdPlace.ro și fondator al agenției de comunicare More Magic Communication.

Etichete:
Picture of Mihaela Dincă

Mihaela Dincă

Jurnalist și om de comunicare, pasionată de dezvoltarea oamenilor și organizațiilor. Director editorial ThirdPlace.ro și fondator al agenției de comunicare More Magic Communication.

Alte recomandări